Bewegingsopvoeding

Middagsport

Op regelmatige tijdstippen organiseert meester Sven middagsport. Dat houdt in dat kinderen vrijblijvend een 45-tal minuten samen komen voor o.a. kringspelen, balspelen, schaken, hockey, netbal, …

Gratis zwemmen voor de leerlingen van het tweede leerjaar

Zoals voorzien wordt in de wet, moet het Schoolbestuur één klas gratis zwemonderricht aanbieden. In onze school valt deze eer te beurt aan de leerlingen van het tweede leerjaar. Het vervoer valt niet onder deze regel, het gaat hier om de zwemles.
Zwemlessen zijn in onze school een vast onderdeel van de lessen lichamelijke opvoeding. Alle scholen van Wuustwezel hanteren dezelfde basisprincipes: enkel de kinderen van het tweede en derde leerjaar gaan zwemmen en zij doen dit in Zundert.
In totaal worden twintig zwembeurten voorzien op een schoolcarrière. Deze zwemlessen zijn voldoende om de leerdoelen te bereiken: dat kinderen zich veilig voelen in het water en kunnen zwemmen. Veilig aan de overkant geraken, dat is prioriteit.

Kledij tijdens de lessen bewegingsopvoeding

Uit het herkenningsoogpunt dragen de kinderen een blauwe short en een T-shirt met ons schoolembleem. Bij de start in het eerste leerjaar krijgen de kinderen één gratis T-shirt. Dit geldt ook voor nieuwe leerlingen die in onze school beginnen. Vanaf het volgende T-shirt betaal je hiervoor € 8. Dit wordt u aangerekend via de schoolfacturatie.